Donderdag presenteerde ik de Spoetnik uitzending op Urgent.Fm. Het was de laatste uitzending van het jaar en daarom ging het over allerhande ‘lijstjes’ die typisch op het einde van het jaar opgesteld worden. Zo is er het woord van het jaar, het beste programma, de top 1000 beste songs,.. en we maakten ook opsommingen van de zaken die we minder leuk vonden. Bij deze wil ik dat ook graag doen voor het modejaar 2011.
Het is met pijn in het hart want het is al jaren één van mijn favoriete labels, maar ik moet eerlijk blijven en me niet laten misleiden door hun fenomenaal fashion verleden. Uit heel het jaar 2011 is sloeg D&G – de tweede en goedkopere lijn van Dolce And Gabbana – er het hardst naast.
Het moto van Domenico Dolce en Stefano Gabbana was: ‘Fashion is fun, enjoy it’. Maar hoe mooi die leuze ook mag zijn, beschaamd over de straat lopen, daar heeft niemand wat aan.
D&G pakte – vrij controversieel – uit met flashy kleuren. Fluo roze, fluo geel en fel oranje zwaaiden de plak, hier en daar aangevuld door zwart en wit. Maar het opvallendste waren zonder de twijfel de alfabet-prints en de over de ganse lijn sportieve invloed.
Een zware tegenvaller en bij deze de grootste misser van 2011!
[…] bestempelde de wintercollectie van D&G enkele dagen geleden tot de grootste misser van 2012. Bij deze toch even een filmpje om aan te tonen dat die teleurstellende collectie een uitzondering […]